Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תגלשו – הכל על תשתיות האינטרנט בארץ

תגלשו – הכל על תשתיות האינטרנט בארץ
קרדיט שאטרסטוק

עבור לא מעט אנשים, תחום תשתיות האינטרנט עשוי להיראות מעט מורכב ולא מובן.
באיזה דור אנחנו? מהו הסיב האופטי? מה התשתית הטובה ביותר בארץ ומה קורה  בעולם? אם גם אתם מהתוהים והמעוניינים, ארגנו עבורכם מדריך שיעשה לכם סדר בנושא

מהרגע בו פרץ האינטרנט לחיינו בסערה, אי שם בשנות ה – 80, ועד כיום, אין ספק כי הטכנולוגיה ממשיכה להתפתח ולהציע למשתמשים בה מהירות הולכת וגוברת לצד איכות גלישה טובה יותר ויותר.
כיום, למעלה מחצי מאוכלוסיית העולם משתמשת באינטרנט באופן קבוע, כאשר בישראל, אחוזי השימוש באינטרנט עומדים על כמעט 80% ממשקי הבית – ולא בכדי, שכן הגברת האוריינות הדיגיטלית הפכה למשימה לאומית בארץ עוד כשהאינטרנט היה בחיתוליו.
את אחוזי השימוש הגבוהים ביותר באינטרנט בארץ, ניתן למצוא כמובן במגזר החילוני והדתי-לאומי, לאחר מכן בחברה הערבית ולבסוף בחברה החרדית – כאשר אחוזי השימוש באינטרנט בקרב כלל המגזרים והאוכלוסיות בארץ ממשיכים לעלות בהתמדה.
והנה כל מה שצריך לדעת על תשתיות האינטרנט בישראל נכון ל – 2022.

קרדיט שאטרסטוק

המחיר

בהשוואה לעולם, מחירי האינטרנט בישראל נמוכים מאוד – עניין המיוחס ליוזמתו של השר משה כחלון, הלוא היא רפורמת האינטרנט והסלולר.
רפורמה זו איפשרה תחרות בשוק כפי שלא היה טרם לכן. בנוסף לכך, חברות שאינן יכלו לספק תשתית עצמאית, החלו בשיתוף פעולה עם חברות תשתית אחרות בכדי להציע חבילה משתלמת יותר עבור הצרכן.
לצד זאת, המחיר הנמוך נעוץ גם בעובדה שישראל היא מדינה צפופה, כך שפריסת תשתיות האינטרנט בה יעילה וזולה יותר. 

ההבדל בין ספק לתשתית – והקשר ביניהם

באופן עקרוני, האינטרנט מורכב משני גורמים: תשתית וספק. התשתית היא הכבלים הפיזיים בתוכם זורם המידע, ואילו הספק הוא זה שאמון על העברת המידע מהאתר או הרשת, אל המחשב, הטלפון הנייד, הסטרימר או אל כל אמצעי אחר שעושה שימוש באינטרנט.
בעבר, הצרכנים נדרשו לרכוש את שירותי התשתית והספק בנפרד, ונתקלו בלא מעט קשיים כאשר חוו בעיות באינטרנט ונאלצו להתרוצץ בין חברה לחברה. עניין זה הוביל לכך שבחודש אפריל השנה, משרד התקשורת הודיע על רפורמת איחוד בין הספק לתשתית, במסגרתה הצרכנים ירכשו את שירות האינטרנט כמוצר אחד, מחברה אחת.

מהירות הגלישה

מהירות הגלישה באינטרנט תלויה במידה רבה באופן השימוש בו. גלישה קווית, כלומר גלישה במכשיר המחובר ישירות למודם, לרוב תספק את המהירות הגבוהה ביותר שהמשתמש רכש (בהיעדר תקלות).
לעומת זאת, גלישה אלחוטית עשויה להתאפיין בבעיות חיבור ובגלישה איטית יותר, בפרט כאשר המשתמש מתרחק יותר ויותר מהמודם.
בנוסף, ככל שיותר משתמשים יגלשו באותה רשת אינטרנט – חווית הגלישה תהיה איטית יותר, שכן הרשת למעשה "מתפצלת" בין כל המשתמשים. עם זאת, כיום קיימים לא מעט חידושים המאפשרים למשתמשים להנות מגלישה מהירה במיוחד – כאשר בראשם הסיבים האופטיים ורשת ה-5G. חידושים הללו הופכים את החיבור לפרטי יותר, יציב יותר, ומספקים מהירות באופן יעיל יותר. 

סיבים: לא רק במזון

פייבר, או בשמו האחר – סיב אופטי, הוא מעין סיב דקיק ושקוף, העשוי לרוב מזכוכית, ומסוגל להעביר מידע במהירות עצומה. למעשה, בבדיקת סיבים אופטיים נמצא כי ביכולתם להעביר גל אור במהירות מקצה אחד לשני ולמרחקים עצומים.
את הרעיון לשימוש בסיבים אופטיים, הגה חוקר סיני בשם צ'ארלס קאו עוד בשנות ה-60. עם זאת, רק לאחרונה נכנסו סיבים אלו לשימוש ברשת האינטרנט.
כיום, תשתיות האינטרנט בישראל ובעולם משקיעות לא מעט משאבים לפריסת הסיבים האופטיים ברחבי המדינה, על מנת לספק למשתמשים באינטרנט חווית גלישה מהירה ועוצמתית במיוחד.
ברוב הערים בישראל כבר קיימת פריסה של סיב אופטי כלשהו, ורבים מעידים על חווית גלישה אחרת ומשופרת משמעותית, בזכות אלו. 

הדור הבא: 5G

5G הוא למעשה הדור החמישי והחדשני ביותר בעולם התקשורת הסלולרית.
באמצעות רוחב פס גדול יותר והעברת נתונים בקצב גבוה יותר, הדור החמישי מאפשר גלישה במהירות עצומה, של פי עד 50 ממהירות הדור הרביעי, ותומך במגוון של תשתיות וטכנולוגיות, כמו למשל שירותי רפואה מרחוק, נהיגה אוטונומית, גלישה "חלקה" יותר במשחקי מחשב אונליין וכדומה.
למעשה, רוחב הפס הגדול של תקן ה-5G, ככל הנראה יאפשר גם שימוש נרחב בטכנולוגיות כמו בתים חכמים ואף ערים חכמות, וצפוי להביא לפיתוחים אף בתחום הבינה המלאכותית.

האינטרנט בעשור האחרון 

אין ספק, ולמרות שמאז המצאת האינטרנט חלפו כבר 40 עשורים, הקפיצה שנעשתה בעשור האחרון היא המשמעותית והמרשימה ביותר.
האינטרנט, ככלי הכי שימושי כיום, קיבל את הכבוד הראוי לו והטכנולוגיה הלכה והשתכללה כדי לאפשר לו להיות כלי נגיש, יעיל, מהיר כזה המצוי כמעט בכל בית. לנו נותר רק להמתין ולראות מה תביא עמה הטכנולוגיה גם בעשור הקרוב. גלישה נעימה!

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
סרטן שד גרורתי - השפעות נפשיות ורגשיות
קבלת אבחנה של סרטן שד גרורתי היא חוויה טראומטית ביותר...
להתגרש ללא מאבקים מיותרים
המשפט הראשון שבני זוג אומרים בדרך כלל לעורכי הדין שעוסקים...
המדריך המלא להערכת שווי נכס: כל מה שצריך לדעת
החשיבות של הערכת שווי נכס הערכת שווי נכס היא תהליך מכריע...
ניהול מבנים
ניהול מבנים - חווית ניהול בניינים מושלמת
כיום לנושא של ניהול מבנים יש חשיבות גדולה ממספר סיבות....
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...
סדנאות להכנת סושי וקייטרינג פרטי אצלכם בבית
מידי פעם אתם מרגישים את הצורך לצאת מהשגרה? אתם אוהבים...