Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

'בדרך למרחב' בדרך הנכונה

'בדרך למרחב' בדרך הנכונה
קרדיט צילום: נופר לוביץ בסון.

שלושה ימים בלבד אחרי שביקר שר השיכון והבינוי יואב גלנט בפרדס חנה כרכור והבטיח למועמד לראשות המועצה יואב קעטבי כי יקדם את נושא שיפוץ מבנים בשכונת "דרך למרחב" הגיעו השבוע ראשי חברת "עמידר" לסיור עבודה ראשון לקידום הדירות בשכונה.

סיור עבודה ראשון לקידום הדירות בפרדס חנה כרכור
קרדיט צילום: נופר לוביץ בסון.
סיור עבודה ראשון לקידום הדירות בפרדס חנה כרכור
קרדיט צילום: נופר לוביץ בסון.

ביום שלישי השבוע התקיימה פגישת עבודה ראשונה שכללה סיור שטח עם ראשי חברת "עמידר" בשכונת בדרך למרחב בפרדס חנה-כרכור אותה זימן וקידם המתמודד לראשות המועצה יואב קעטבי. כזכור, ביום שישי האחרון ביקר בשכונה שר הבינוי והשיכון יואב גלנט ולמד על ההזנחה הקיימת בשכונה. בסיום הביקור הבטיח השר גלנט כי יקדם פגישה ראשונה בנושא עם ראשי חברת "עמידר" כדי להביא לישוב את התכנית "שיקום שכונות" ואכן, שלושה ימים בלבד אחרי הבטחתו התקיימה הפגישה הראשונה.
בביקור השתתפו, סמנכ"ל עמידר יוסי אבוטבול, ראש מטה עמידר דוד דוידאן וסגן מנהל המחוז ארז וינקור אשר התרשמו מן הבעיות החמורות שהציגו בניהם תושבי השכונה. הדיירים הלינו על כך כי מצב הבניינים רעוע ביותר וכי ישנה הזנחה מתמשכת של בעיות תחזוקה וכי הדבר דורש פעולה מיידית ומקיפה החל משיפוץ הבניין וכלה בהצפת מי ביוב וזוהמה בכניסה לבתים. ניכר כי הדיירים איבדו מזמן את האמון ברשות המקומית שתפתור את הבעיה ואף טענו כי פנו אינספור פעמים לראש המועצה המכהן, אלדד בר כוכבא, אך ללא הואיל.

סמנכ"ל עמידר אבוטבול שמע את דברי קעטבי ותלונות התושבים ואמר: "בהתאם לחוק 'שיפוץ בתים ואחזקתם' ניתן לבצע פרויקט 'שיקום שכונות' באמצעות שני פתרונות מרכזיים. במידה ורוצים לבצע הליך של שיפוץ, חברת עמידר משלמת את מלוא חלקה בעלות השיפוץ  ובמקביל על המועצה לשאת בחלק השני באמצעות כספי ארנונה או הלוואה שתיקח כמו שעשינו בערים אחרות לדוגמא אור עקיבא, קריית מלאכי, אילת ועוד. הקושי המרכזי במקרה הנדון הוא שמעולם לא קיבלנו בקשה מן הרשות המקומית להקצות תקציב לטובת העניין. יש כסף, רק צריך לבקש אותו" אמר אבוטבול והוסיף: "את הפתרונות האפשריים יהיה ניתן ליישם רק לאחר הבחירות המוניציפליות, בהנחה שראש המועצה הנבחר ירצה לשתף פעולה". סגן מנהל המחוז ארז וינקור הוסיף: "צריך להכין פרוטוקול והצעות מחיר מקבלנים ואנחנו נשלם על השיפוץ, דירות עמידר ימומנו על ידינו".

נציגת ועד השכונה תמי כחלון אמרה: "מרגש אותי לראות איך יואב קעטבי הבטיח שיעשה את כל המאמצים על מנת להסב את תשומת לב הממשלה למצוקות התושבים בפרדס חנה כרכור וכך היה. מרגע הביקור של השר גלנט במקום נראה שסופסוף יש לנו אוזן קשבת ויד מושתת לעזרה. תודה ליוסי, דוד וארז שאיתם אנחנו נמשיך להיות בקשר". במטה יואב קעטבי סיכמו ואמרו: "יואב ימשיך לעמוד בקשר עם משרד הבינוי והשיכון למען התושבים ולסייע ככל יכולתו בנושא זה ובנושאים אחרים".

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
באביב הטבע מתעורר לחיים, העצים מלבלבים והינשופים – פורחים!
בני משפחת הינשופיים, כמו ינשוף העצים, ינשוף השדות, הלילית והשעיר,...
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
מאבק המשטרה במסיבות הטבע הפיראטיות נמשכת
שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף פיזרו מאות צעירים ממסיבת טבע...
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...
באילו מקרים כדאי לפנות לעזרת עו"ד לענייני משפחה?
דיני משפחה הוא תחום רחב יריעה. בהתאם, יש גם מגוון...