Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

היתרונות שבגישור גירושין סופי

היתרונות שבגישור גירושין סופי
צילום חיה עזרן

במידה והחלטתם להתגרש אל תמהרו לשייף את כלי המלחמה שבידכם , להתחמש בעורך דין ולהתכונן לקרב אכזרי. רגע לפני שאתם נכנסים לזירת הקרב חשוב שתכירו את המושג 'גישור גירושין' המוכר לרוב בפשטות- גישור, לו יתרונות רבים הפועלים לטובת שני בני הזוג.

רוצים להיפרד? יש ילדים ורכוש משותף? כדאי שתעשו את זה כמה שיותר יפה, מכובד ומהיר עבור כל הצדדים דרך תהליך גישור, ורק במידה ולא יצליח- פנו לבית משפט להמשך טיפול.

יתרונות הגישור:

ניטרליות המגשר

אם בהליך גירושין משפטי, כל עורך דין נלחם עבור בן הזוג אותו הוא מייצג, הרי שהמגשר הוא ניטרלי ואינו יכול לכפות את החלטתו על בני הזוג. הוא לא רואה את טובתו של צד זה או צד שני הוא רואה את טובת שני הצדדים ואת טובת המשפחה כולה. נכון, בני הזוג בחרו שלא לחיות חיים משותפים יותר, אך הילדים תמיד יהיו החוט המקשר ויש להתחשב גם בצרכים וברצונות שלהם, מה שלא תמיד קורה בהליך משפטי. בפועל, מי שמגיע להחלטה הסופית הוא אינו המגשר אלא בני הזוג עצמם בתיווכו ל המגשר. הרי הם אלה שמכירים הכי טוב את הדינמיקה המשפחתית ולכן יוכלו למצוא את הפתרון הרצוי להם על בסיס הבנה עמוקה ורחבה יותר.

חסכון בהוצאות
היות ובתהליך מעורבים בני הזוג והמגשר, העלות מתחלקת לשניים. כל אחד מבני הזוג משלם חצי מעלות התהליך. עלותו של תהליך גישור נמוך בצורה משמעותית מהליך משפטי בבית משפט, כך שבפעול התשלום לכל אחד מבני הזוג נמוך משמעותית גם כן.

חסכון בזמן
הבחירה בגישור מאפשרת פרידה מהירה יותר לעומת תהליך המתנהל בבית המשפט ויכול לגרור את הפרידה לאורך שנים. ברוב תהליכי הגישור, ניתן להגיע להסכמה תוך טווח זמן של 6 ל 8 פגישות. ככל שלבני הזוג תהיה נכונות גדולה יותר להתגמש מבלי לתקוע מקלות בגלגלים, כך התהליך יסתיים מהר יותר.

ראייה עתידית
הילדים, כאמור, תמיד יישארו משותפים. בני הזוג ידרשו לנהל מערכת יחסים, אמנם מסוג אחר, לשם גידול וחינוך ילדיהם. הדרך בה יבחרו לנהל את הליך הפרידה והגירושין תעצב את יכולתם לתקשר ולפתור בעיות גם בעתיד ולכן אלישיב שמה דגש רב גם על הפרידה כאן ועכשיו וגם על סיטואציות עתידיות שיכולות להשפיע על בני הזוג.

הסכם יציב

היות ובני הזוג  הגיעו להסכם מתוך החלטה משותפת על כל הסעיפים אין להם צורך לפתוח אותו לתיקונים או עדכונים. הסכמי גירושין הנחתמים בתהליך גישור, מחזיקים מעמד לאורך שנים ומפחיתים את הסיכויים לחידוש מאבקי כוחות.

שמירה על חשאיות וסודיות
על פי חוק, כל מידע שהובא לידיעתו של המגשר במסגרת הליך הגישור הינו מידע חסוי. כך נותר אמון בין כל המעורבים בתהליך וניתנת האפשרות להביע דעות ורגשות אמיתיים ללא חשש שבעתיד הן יזקפו נגד צד זה או אחר. במהלך ההליך מתקיימות פגישות נפרדות כאשר אחד מהצדדים אינו נוכח בחדר הגישור, גם במקרה זה חובת המגשר היא לשמור בסודיות את הנאמר בחדר הגישור.

 

גם לאחר שהתהליך הסתיים בהצלחה, המגשר עומד לרשותכם במידה ויתגלו בעיות בעתיד. במידה ובחרתם להתחיל בתהליך גישור ואתם לא מתקדמים כפי שציפיתם, תמיד תוכלו להגיע אל בית המשפט ולהגיע דרכו להסכמה.

גישור הגירושין.
צילום חיה עזרן

דגנית אלישיב, עו"ד ומגשרת

 

עוד כתבות שיעניינו אותך
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...
באילו מקרים כדאי לפנות אל עורך דין לנפגעי פעולות איבה?
מאז קום המדינה נרצחו אלפי אזרחים בפעולות איבה, עוד עשרות...
באביב הטבע מתעורר לחיים, העצים מלבלבים והינשופים – פורחים!
בני משפחת הינשופיים, כמו ינשוף העצים, ינשוף השדות, הלילית והשעיר,...
ההצלחה הבינלאומית הגדולה של להקת המחול קמע חוזרת לבמה כרמינה בורנה
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ | מוזיקה: קרל אורף לקראת סיבוב הופעות...
אולם לאירועים קטנים
פעמים רבות כשאנחנו רוצים לעשות אירוע קטן, לא ברור לנו...
באילו מקרים ניתן להגיש התנגדות לצו קיום צוואה?
צוואות וירושות הן תחום מורכב מאוד. ראשית, יש לא מעט...
מאבק המשטרה במסיבות הטבע הפיראטיות נמשכת
שוטרי תחנת חדרה במחוז חוף פיזרו מאות צעירים ממסיבת טבע...
פרויקט חלוקת המצרכים הגדולה של משפחתו של חלל סיירת גבעתי למען משפחות מעוטות יכולת
סמ"ר אורי ג‘רבי ז״ל, שלחם בסיירת גבעתי ונפל בלחימה בעזה,...
בשורה אופטימית לתושבי השרון: בדיקת דם פשוטה תאפשר אבחון מוקדם של אלצהיימר
הבדיקה כבר זמינה בישראל וניתן לבצעה במעבדת AML בהרצליה "אבחון מבוסס...
חוגגים את סדר פסח בלולה מרטין
מסעדת לולה מרטין מקדש לדגים ומאכלי ים בהרצליה מציעה ארוחת...