Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נהיגה תחת השפעת סם

נהיגה תחת השפעת סם
קרדיט Canva

על פי החוק במדינת ישראל, אסור לנהוג תחת השפעת סמים הנכללים תחת פקודת הסמים המסוכנים. חוק זה כולל את סם הקנאביס, אשר למרות שהמדינה עוברת הליך לגליזציה והסדרה של שימוש בסם בשנים האחרונות ואף מאפשרת לאנשים חולים להשתמש בו ברישיון חוקי כתרופה משככת כאבים ומרפאת, עדיין החוק אוסר על נהיגה תחת השפעתו. על פי החוק אסור שתימצא בגופו של נהג ולו הכמות המזערית ביותר של סם מסוכן, ולכן חשוב לתת את הדעת על העובדה כי מרגע השימוש בסם, הוא נמצא בגופו של אדם לזמן משוער של כ- 3 שבועות מרגע השימוש ועלול להתגלות בבדיקת סמים. פנו עוד היום אל עורך דין תעבורה בראשון לציון.

 נהיגה תחת השפעת סמים – באילו מצבים ניתן לבדוק

בניגוד לבדיקות השגרתיות שהמשטרה מבצעת לנהגים בגין נהיגה בשכרות או נהיגה תחת השפעת אלכוהול, בדיקה של נהג בעקבות חשד בגין נהיגה תחת השפעת סם תתרחש רק בשתי נסיבות – כאשר קיים ברשות המשטרה מידע מודיעיני מוצק שהנהג נוהג תחת השפעת סמים מסוכנים, או כאשר התנהגותו של נהג לאחר עצירתו או דרך נהיגתו מעוררת חשד סביר כי הוא נמצא תחת השפעת סמים. במקרים מעין אלו, כאשר ישנו חשד מבוסס כי הנהג נמצא תחת השפעת סמים מסוכנים, זרוע האכיפה תדרוש ממנו לבצע בדיקת שתן או בדיקת דם אשר תגלה האם יש בגופו סמים, ואם כן מאיזה סוג ובאיזה כמות. עליכם לזכור כי כאשר אתם נחשדים בנהיגה תחת השפעת סמים מסוכנים, אתם למעשה מחויבים על פי החוק לתת את דגימות אלה, וכי סירוב יחשב כהודאה בנהיגה תחת השפעת סמים או אלכוהול. על מנת להכיר את זכויותיכם ולהבין מהן זכויותיכם כאשר אתם חשודים בנהיגה תחת השפעת סמים מסוכנים או אלכוהול, חשוב לפנות אל עורך דין תעבורה בפתח תקווה או באזור מגוריכם לנוחות מקסימלית. עורך הדין ילווה אתכם לכל אורך הדרך, יסביר לכם מהן חובותיכם ואילו בקשות אתם לא מחויבים למלא ומה ההשלכות האפשריות.

נהיגה תחת השפעת סמים – הענישה

נהיגה תחת השפעת סם נחשבת לעבירת תנועה חמורה בספר החוקים הישראלי, והענישה עליה חמורה בהתאם. עם זאת, עבירה זו גוררת עימה שני מצבי ענישה – ענישה חמורה במיוחד לפי סעיף 62 לפקודת התעבורה, אשר תגרור פסילת רישיון נהיגה לשנתיים ימים, בחינות של המכון הרפואי לבטיחות בדרכים, ולאחר מכן גם מבחני נהיגה עיוניים ומעשיים. לעומת זאת, לפי תקנה 26 (2) לתקנות התעבורה הענישה תהיה מינימלית יותר ותכלול מינימום של 3 חודשי פסילת רישיון.

פניה אל עורך דין היא הבחירה הנכונה בעבורכם

על מנת להתמודד עם האישום החמור על הצד הטוב ביותר, כמו גם לצמצם את הענישה והנזקים בעקבותיה, חשוב לפנות אל עורך דין לענייני תעבורה לייעוץ וייצוג בהליכים. עורך הדין עמרי בן נתן הוא עורך דין מומחה לדיני תעבורה, אשר ייצג אין ספור נהגים בבית המשפט אל מול אישומים חמורים, וסייע להם להתמודד עימם, לצמצם את הענישה ואף לבטל את האישומים. לייעוץ משפטי מקצועי, כמו גם ליווי לכל אורך ההליך חייגו למספר 054-6816386 ונשמח לסייע.

עוד כתבות שיעניינו אותך
מתי לערוך בדק בית לדירה חדשה?
לפני המעבר לדירה חדשה, חשוב להבין את החשיבות של ביצוע...
מה צריך לדעת על עקירה כירורגית
וודאי שמעתם על המונח שיני בינה, אם לא, אנחנו כאן...
האביזר המושלם לרצועות נשק וסלים לשימושים חקלאיים
אונקל קפיצי, הוא אביזר המיועד למטרת תלייה וחיבור של רצועות...
הכול על הובלת משרד
בשעה טובה העסק שלכם מתרחב? עכשיו זה רשמי: יש לכם...
עומדים לעשות תואר שני בחו"ל? דאגו למסמכים מתורגמים
היום, כשהעולם הוא פתוח הרבה יותר והכל מתנהל באופן גלובלי,...
מדוע הדברה חיונית בימינו?
הדברה ממלאת תפקיד חיוני בשמירה על סביבה בריאה ונטולת מזיקים...
מטרות של תכנון פרישה
קצבאות המדינה אינן מספקות את התמיכה הכלכלית הדרושה לפרישה ראויה....
מה הם היתרונות של הדפסת חלקי תעשייה בתלת מימד?
היתרונות של הדפסות תלת מימד עבור דגמים לתעשייה מציבים אותן...
מה זה nlp ומה הופך את שיטת הטיפול הזו כל כך אפקטיבית
בשנים האחרונות עוד ועוד אנשים מתוודעים לעולמות ההתפתחות האישית. אנחנו...
איך לבחור את האדם שיוביל את אירוע סיום הרווקות שלך?
מסיבות רווקות הן אירוע כיפי, משמח ומצחיק. הוא צריך להיות...